Što se to može "raditi na internetu"?
Promislite, koja slika se vama stvara u glavi pri spomenu rečenične konstrukcije "raditi na internetu"?
Što god da mislite ili pak ništa ne mislite jer uopće nemate sliku tih pojmova, na internetu se odvija jako puno poslovanja, a sve spada u "rad na internetu".
Povucimo ponovno paralelu sa zemaljskim poslovima. Ukratko, sve što radite u zemaljskoj sferi, možete raditi i na internetu.
Koja je prednost?
Jedina prednost takvog poslovanja je brzina dolaženja do publike koja vama treba.
Kako ćete doći do publike koja vama treba?
Najlakše je koristiti društvene mreže koje su postale globalno selo gdje se svi lako upoznaju.
Koja je mana te brzine?
Ne budete li održavali intenzitet rada, biti će, kako došlo - tako prošlo što se tiče popularnosti.
Sve to vrijedi do jedne određene brojke u masi ljudi, a nakon toga se, nekako, samostalno uspinje jednoličnim tijekom, ali ima konstantu i u tom trenutku, sve odrađeno do tada treba samo održavati.
Promotrimo što se sve može raditi i koji su to novi poslovi koji su specifično vezani za internet.
Uopćeno gledano, što god vi odabrali ili radili na internetu, vaš rad se svodi na prodaju i marketing.
Prodajete uslugu, intelekt, proizvod ili pak sebe samog (influenceri).
Da biste učinkovito prodavali, nužno morate razviti strategiju marketinga. Ako to ne razvijete, nećete doći do publike, a samim time niti do prodaje.
Statistike rađene na zemaljskim (offline) poslovima, na internetu vrtoglavo rastu. Dok su u offline poslovima statistike prodaje 10:1, na internetu se to penje na 100:1, pa čak i više ovisno o povjerenju kojeg ste zaslužili kod publike.
Generalno govoreći, treba vam 100 ljudi da biste ostvarili jednu kupnju. Sada vam je jasno zašto se netko tko ima 5.000 pratitelja smatra mikro influencer i ne može zarađivati samom tom činjenicom ništa više od tu i tamo nekog poklonjenog proizvoda.
S tim se vraćamo na prethodni članak u kojem sam pisala o radu na internetu isključivo u segmentu prodaje i marketinga. Koliko god bježali od toga u offline poslovima, iste stvari, ali s malo modificiranim načinima izvedbe morat ćete raditi i online.
Nema tu pretjerane filozofije oko odabira što bismo radili. Isto je kao i u vremenima kad nije postojao internet. Ako jako dobro slikate, sigurno nećete ići promovirati vježbe za oblikovanje tijela. Općenito ćete se bazirati na nešto što volite, što znate raditi i nešto što vas veseli. Vjerujte mi da je ogromna greška krenuti u posao zbog novca i odabirati područja koja vas ne vesele, u kojima niste znalci, ali mislite da donose novce.
STRAST je jedini pokretač svega. Nemate li strasti u nečemu što radite, nikad nećete postati izvrsni jer će vam to biti "moranje", a ne duboka želja. Kad je nešto "moranje", čak i ono što je imalo perspektivu da postane vaš život, polako kopni jer nitko ne voli "morati".
Opća psihologija živih bića je bijeg od presinga, tlačenja, pritiska, nazovite kako vam drago, ali znate o čemu pričam. Najlakše osobođenje te nelagode je udaljavanje. To se događa vama kad odaberete posao kojeg morate raditi, ali vam nije ljubav i strast. Jedno vrijeme će voziti kolotečinom. Nikad neće biti većeg uspjeha jer za veći uspjeh treba puno, puno više od analizi proizvoda, publike, načina poslovanja. Na kraju ćete sami zaključiti kako to radite samo da biste si osigurali mogućnost ponovno krenuti s onim što vam je strast i ljubav.
Internet je idealan za privlačenje publike do koje zemaljskim putem ne biste nikada stigli i to se na internetu događa slučajnim nailaskom na temu zanimanja. Nikada ne znate tko vas promatra s koje strane svijeta i iz koje industrije. Na internetu je bitno znati odrediti kome ste namjenili to što ste napravili i taj dio posla nikada nije bio lakši.
Kad ne vidite tu širinu poslovanja, čini vam se da je sve teško i nemoguće. No, danas postoji toliko besplatnih alata koji vam mogu donjeti jednak uspjeh kao i skupi alati samo ako imate neku svoju dobru ideju, kreativnost, proizvod te ako odabrane alate naučite koristiti do krajnjih granica koje pružaju.
Banalan primjer na kojeg rijetko tko pomisli jer, eto, nije u nekim modernim sferama, su one čipkane podloge za stolić. Sjećate se kako su nekad bake imale te čipke prebačene preko naslona fotelja kao da se fotelja ne zaprlja od naslonjene glave? Ili su im takve čipke visjele s televizora, onih starih lampaša. Znate na što mislim?
E, pa, nikad nisam bila poklonik tih uradaka, ali postoji uzrečica koje se uvijek trebate držati: "Svaka roba ima svoga kupca." I to je doista tako! Svaka roba ima svog kupca.
Po pitanju tih čipki, upoznata sam s činjenicom da žena iz Bosne radi te čipke i prodaje u Njemačkoj, zemaljskim kanalima, preko poznatih ljudi koji tamo rade. Čipka osrednje veličine košta joj cca 200€. Znam, treba tu vremena, ali ljudi, 200€ po komadu je 200€ i to prodaje pješke ne koristeći internet!!!
E, sada, na istom tom primjeru da vam pokažem što znači internet. Ta gospođa heklačica krene naslikavati (zar to danas ne radimo svi?) svoje uratke i postati po društvenim mrežama poštujući pravila svake od njih kako doći do ciljanih pratitelja. U jednom momentu gospođa odluči otvoriti blog koji je također besplatan te na njemu opisivati svoj rad ili načine kako dolazi do šablona.
U određenom vremenskom razdoblju (o važnosti ispravnog trošenja vremena, pričala sam ovdje)
gospođa sakupi određeni minuli rad koji u jednom prijelomnom momentu počinje donositi rezultate u vidu povratnih informacija.
Na koji način?
Ljudi, koje to zanima, prate njen rad. U početku se ne zbiva ništa, međutim, s vremenom imaju osjećaj da je već poznaju. Ako im se to sviđa, možda su šparali za svoj gušt i na kraju joj poslali poruku s upitom za narudžbu. U tom prijelomnom momentu gospođa počinje svoj posao. Nakon prve narudžbe kreću sljedeće i sve ih je više. Gospođa u početku stiže odraditi, međutim, narudžba je toliko da ljude mora stavljati na listu čekanja. Onda joj bljesne ideja o postojanju modela dolaska do više novaca jer je potražnja veća od mogućnosti izrade pa za hitnije isporuke u kraćem vremenskom roku određuje znatno višu cijenu. Tada kupac bira, ali ne između hoće li ili neće kupiti, već između hoće li brzo i višu cijenu ili će čekati na svoj proizvod s nižom cijenom.
Ista pravila vrijede za sve; intelektualni rad: knjige, slike, modeli, kipovi, instalacije, glazba, instrukcije, poduka, internet škole; proizvodnju bilo čega; prodaju samog sebe većinom u svrhu utjecaja na druge (influenceri).
Mnoge stvari koje vam izgledaju bitne, možda i nisu, a one koje vam izgledaju nebitne možda su jako bitne. Stvar je percepcije i svijeta za kojeg ste se odlučili. 😊
Što god da mislite ili pak ništa ne mislite jer uopće nemate sliku tih pojmova, na internetu se odvija jako puno poslovanja, a sve spada u "rad na internetu".
Povucimo ponovno paralelu sa zemaljskim poslovima. Ukratko, sve što radite u zemaljskoj sferi, možete raditi i na internetu.
Koja je prednost?
Jedina prednost takvog poslovanja je brzina dolaženja do publike koja vama treba.
Kako ćete doći do publike koja vama treba?
Najlakše je koristiti društvene mreže koje su postale globalno selo gdje se svi lako upoznaju.
Koja je mana te brzine?
Ne budete li održavali intenzitet rada, biti će, kako došlo - tako prošlo što se tiče popularnosti.
Sve to vrijedi do jedne određene brojke u masi ljudi, a nakon toga se, nekako, samostalno uspinje jednoličnim tijekom, ali ima konstantu i u tom trenutku, sve odrađeno do tada treba samo održavati.
Promotrimo što se sve može raditi i koji su to novi poslovi koji su specifično vezani za internet.
Uopćeno gledano, što god vi odabrali ili radili na internetu, vaš rad se svodi na prodaju i marketing.
Prodajete uslugu, intelekt, proizvod ili pak sebe samog (influenceri).
Da biste učinkovito prodavali, nužno morate razviti strategiju marketinga. Ako to ne razvijete, nećete doći do publike, a samim time niti do prodaje.
Statistike rađene na zemaljskim (offline) poslovima, na internetu vrtoglavo rastu. Dok su u offline poslovima statistike prodaje 10:1, na internetu se to penje na 100:1, pa čak i više ovisno o povjerenju kojeg ste zaslužili kod publike.
Generalno govoreći, treba vam 100 ljudi da biste ostvarili jednu kupnju. Sada vam je jasno zašto se netko tko ima 5.000 pratitelja smatra mikro influencer i ne može zarađivati samom tom činjenicom ništa više od tu i tamo nekog poklonjenog proizvoda.
S tim se vraćamo na prethodni članak u kojem sam pisala o radu na internetu isključivo u segmentu prodaje i marketinga. Koliko god bježali od toga u offline poslovima, iste stvari, ali s malo modificiranim načinima izvedbe morat ćete raditi i online.
Nema tu pretjerane filozofije oko odabira što bismo radili. Isto je kao i u vremenima kad nije postojao internet. Ako jako dobro slikate, sigurno nećete ići promovirati vježbe za oblikovanje tijela. Općenito ćete se bazirati na nešto što volite, što znate raditi i nešto što vas veseli. Vjerujte mi da je ogromna greška krenuti u posao zbog novca i odabirati područja koja vas ne vesele, u kojima niste znalci, ali mislite da donose novce.
STRAST je jedini pokretač svega. Nemate li strasti u nečemu što radite, nikad nećete postati izvrsni jer će vam to biti "moranje", a ne duboka želja. Kad je nešto "moranje", čak i ono što je imalo perspektivu da postane vaš život, polako kopni jer nitko ne voli "morati".
Opća psihologija živih bića je bijeg od presinga, tlačenja, pritiska, nazovite kako vam drago, ali znate o čemu pričam. Najlakše osobođenje te nelagode je udaljavanje. To se događa vama kad odaberete posao kojeg morate raditi, ali vam nije ljubav i strast. Jedno vrijeme će voziti kolotečinom. Nikad neće biti većeg uspjeha jer za veći uspjeh treba puno, puno više od analizi proizvoda, publike, načina poslovanja. Na kraju ćete sami zaključiti kako to radite samo da biste si osigurali mogućnost ponovno krenuti s onim što vam je strast i ljubav.
Internet je idealan za privlačenje publike do koje zemaljskim putem ne biste nikada stigli i to se na internetu događa slučajnim nailaskom na temu zanimanja. Nikada ne znate tko vas promatra s koje strane svijeta i iz koje industrije. Na internetu je bitno znati odrediti kome ste namjenili to što ste napravili i taj dio posla nikada nije bio lakši.
Kad ne vidite tu širinu poslovanja, čini vam se da je sve teško i nemoguće. No, danas postoji toliko besplatnih alata koji vam mogu donjeti jednak uspjeh kao i skupi alati samo ako imate neku svoju dobru ideju, kreativnost, proizvod te ako odabrane alate naučite koristiti do krajnjih granica koje pružaju.
Banalan primjer na kojeg rijetko tko pomisli jer, eto, nije u nekim modernim sferama, su one čipkane podloge za stolić. Sjećate se kako su nekad bake imale te čipke prebačene preko naslona fotelja kao da se fotelja ne zaprlja od naslonjene glave? Ili su im takve čipke visjele s televizora, onih starih lampaša. Znate na što mislim?
E, pa, nikad nisam bila poklonik tih uradaka, ali postoji uzrečica koje se uvijek trebate držati: "Svaka roba ima svoga kupca." I to je doista tako! Svaka roba ima svog kupca.
Po pitanju tih čipki, upoznata sam s činjenicom da žena iz Bosne radi te čipke i prodaje u Njemačkoj, zemaljskim kanalima, preko poznatih ljudi koji tamo rade. Čipka osrednje veličine košta joj cca 200€. Znam, treba tu vremena, ali ljudi, 200€ po komadu je 200€ i to prodaje pješke ne koristeći internet!!!
E, sada, na istom tom primjeru da vam pokažem što znači internet. Ta gospođa heklačica krene naslikavati (zar to danas ne radimo svi?) svoje uratke i postati po društvenim mrežama poštujući pravila svake od njih kako doći do ciljanih pratitelja. U jednom momentu gospođa odluči otvoriti blog koji je također besplatan te na njemu opisivati svoj rad ili načine kako dolazi do šablona.
U određenom vremenskom razdoblju (o važnosti ispravnog trošenja vremena, pričala sam ovdje)
gospođa sakupi određeni minuli rad koji u jednom prijelomnom momentu počinje donositi rezultate u vidu povratnih informacija.
Na koji način?
Ljudi, koje to zanima, prate njen rad. U početku se ne zbiva ništa, međutim, s vremenom imaju osjećaj da je već poznaju. Ako im se to sviđa, možda su šparali za svoj gušt i na kraju joj poslali poruku s upitom za narudžbu. U tom prijelomnom momentu gospođa počinje svoj posao. Nakon prve narudžbe kreću sljedeće i sve ih je više. Gospođa u početku stiže odraditi, međutim, narudžba je toliko da ljude mora stavljati na listu čekanja. Onda joj bljesne ideja o postojanju modela dolaska do više novaca jer je potražnja veća od mogućnosti izrade pa za hitnije isporuke u kraćem vremenskom roku određuje znatno višu cijenu. Tada kupac bira, ali ne između hoće li ili neće kupiti, već između hoće li brzo i višu cijenu ili će čekati na svoj proizvod s nižom cijenom.
Ista pravila vrijede za sve; intelektualni rad: knjige, slike, modeli, kipovi, instalacije, glazba, instrukcije, poduka, internet škole; proizvodnju bilo čega; prodaju samog sebe većinom u svrhu utjecaja na druge (influenceri).
Mnoge stvari koje vam izgledaju bitne, možda i nisu, a one koje vam izgledaju nebitne možda su jako bitne. Stvar je percepcije i svijeta za kojeg ste se odlučili. 😊
Primjedbe
Objavi komentar